یکی از پرکاربردترین دستگاه های بدنسازی هاگ پا وزنه آزاد می باشد. این دستگاه بدنسازی قدرتی برای حجم دادن وتقویت عضلاتی نظیر عضلات چهار سر ران ،عضلات سرینی و همسترینگ به کار میرود.

چگونه با استفاده از دستگاه تمرین هاگ پا را انجام دهیم؟

حرکت هاگ اسکالت بسیار مشابه حرکت هاک اسکالت با هالتر است. تفاوت این دو این است که این حرکت از کمر و ستون فقرات و عضله ی ستون فقرات حفاظت می کند. اگر در انجام این تمرین، پا را روی یک سکوی رو به داخل نزدیک بدن می گذارید تمرین بیشتر روی چهار سر ران تمرکز می کند. در این صورت فشار روی تاندون و مفصل زانو میباشد اگر پا را جایی دور از بدن یا روی سطح بالاییِ سکو قرار دهید، تمرین بیشتر روی عضلات سرینی و همسترینگ تمرکز می کند.

حرکت صحیح هاگ پا با با وزنه آزاد باید چگونه انجام شود؟

ابتدا وزنه مورد نطر را انتخاب میکنیم. وزنه موردنظر را در دستگاه قرار میدهیم. در مرحله بعد پاها را به اندازه عرض شانه باز می کنیم پد را بلند کرده و ضامن دستگاه را خلاص می کنیم زانوها را به آرامی خم کرده و به سمت پایین می آییم تا جایی که مفاصل ران در زاویه ۹۰ درجه از کف دستگاه قرار گیرند و بعد با باز کردن زانوها و فشار به سمت بالا به حالت اولیه بر می گردیم در تمام طول تمرین بهتر است نسبت به هدفتان از انجام این تمرین با قدرت و دقت روی عضلات چهار سر ران متمرکز باشید تا به نتیجه قابل قبولتان دست یابید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *